همه چیز درباره آوسبیلدونگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT-Systemelektroniker-in

همه چیز درباره آوسبیلدونگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT-Systemelektroniker-in

همه چیز درباره آوسبیلدونگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT-Systemelektroniker-in

IT-Systemformatiker/in آوسبیلدونگ فناوری اطلاعات آلمان

مهندس الکترونیک سیستم فناوری اطلاعات (مخفف: ITSE): هر جا که سیستم های فنی پیچیده وجود دارد، شما در حال انجام وظیفه هستید، برنامه ریزی، نصب و نگهداری سیستم ها را بر عهده شما خواهد بود. اگر موارد زیر را دارید، شما گزینه مناسبی برای دوره های آسبیلدونگ مهندسی فناوری اطلاعات هستید.

  • شما شیفته کامپیوتر و سایر وسایل فنی هستید و از کار با آنها لذت می برید. شما همچنین می توانید در مورد مهندسی برق و مکانیک مشتاق باشید.
  • شما در موقعیت های استرس زا آرام می مانید و حتی در هرج و مرج هم آرامش دارید. ش
  • شما بسیار کمک کننده، راه حل کار و صبور هستید. از کمک به دیگران برای حل مشکلاتشان لذت می برید.

 پیش از خواندن ادامه متن، اگر به هر دلیلی وقت مطالعه این مقاله را ندارید، می‌توانید فرم ارزیابی را پر کنید تا  در اولین فرصت مشاوران ما شما را راهنمایی‌ کنند.

وظایف اصلی شما به عنوان یک مهندس الکترونیک سیستم های فناوری اطلاعات  IT چیست ؟

  • برنامه ریزی سیستم های فناوری اطلاعات: مهندس الکترونیک سیستم های فناوری اطلاعات ، سیستم های پیشرفته فناوری اطلاعات را برای مشتریان طراحی و راه اندازی می کند. این ها می توانند وسایل ارتباطی مانند کامپیوتر یا پرینتر  یا زیرساخت های ارتباطی  آنها مانند سیستم های تلفن باشند. هنگام برنامه ریزی، نه تنها عملکرد و کارایی در نظر گرفته می شود، بلکه ایمنی عملیاتی و تامین انرژی نیز مورد توجه قرار می گیرد.
  • نصب: علاوه بر برنامه ریزی سیستم ها، نصب سیستم ها نیز جزو وظایف تکنسین های الکترونیک سیستم های IT می باشد. به همین دلیل با مشتری بطور مستقیم در ارتباط هستید. همه دستگاه ها را  در محل متصل، نصب و پیکربندی می شوند. سپس بررسی می شود که آیا همه چیز  بطور درست کار می کند. اگر اینطور باشد، تنها چیزی که باقی می ماند این است که به مشتری نشان دهیم همه چیز چگونه کار می کند.
  • تعمیر و نگهداری: سیستم های IT  باید در فواصل زمانی منظم نگهداری و بازرسی شوند تا همیشه درست کار کنند. بنابراین نگهداری انواع سیستم ها یکی از مهمترین وظایف تکنسین الکترونیک سیستم های IT است.
  • عیب‌یابی: سیستم‌های فناوری اطلاعات با برنامه‌ریزی بهینه نیز گهگاه دچار نقص می‌شوند. مثلا اختلالات کوچک یا پیام های خطا می تواند آسیب های اقتصادی بزرگی به شرکت ها وارد کند. به همین دلیل است که تکنسین الکترونیک سیستم IT باید به  حل و رفع مشکل در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی کند.
  • مشاوره مشتری: ITSE به عنوان یک متخصص در سیستم های فناوری اطلاعات به مشتریان در مورد موضوعات و مشکلات مختلف مشاوره می دهد.  به طور مثال کدام دستگاه ها مورد نیاز است؟ کدام سیستم منطقی است؟  اینها همه سؤالاتی است که مهندس الکترونیک سیستم های IT می تواند به طور مشخص و کامل پاسخگو باشد. بنا به درخواست مشتری، ITSE  همچنین کارکنان شرکت را نیز آموزش می دهد.



مزایای آوسبیلدونگ مهندسی اطلاعات فناوری :

  • شغلی مطمئن با فرصت های خوب برای پیشرفت. 
  • متخصص شما بسیار مورد تقاضا هست و  تنوع و شانس شغلی دارید. 
  • همچنین به لطف آموزش های متعدد و فرصت های تحصیل بیشتر، حقوق مناسب و فرصت های عالی وجود دارد.

دوره  آموزشی آوسبیلدونگ تکنسین الکترونیک سیستم: IT 

 دوره آموزشی برای تبدیل شدن به یک تکنسین الکترونیک سیستم IT دوگانه است و سه سال طول می کشد. در طول این مدت، شما به طور متناوب بین یک شرکت آموزشی و مدرسه تخصصی جا به جا می شوید. امتحان پایان دوره به دو بخش مستقل تقسیم می شود. بخش 1 با 20 درصد وزن شده است و در مورد راه اندازی یک محل کار با پشتیبانی فناوری اطلاعات است. این بخش از آزمون برای تمامی مشاغل فناوری اطلاعات یکسان است. بخش دوم امتحان به موضوعات خاص شغل می پردازد - این بخش با 80 درصد وزن شده است. چهار حوزه امتحانی اضافی وجود دارد. علاوه بر یک پروژه عملیاتی (50 درصد)، دو وظیفه ویژه شغلی وجود دارد که هر کدام 10 درصد نمره نهایی را به خود اختصاص می دهند و یک حوزه امتحانی در موضوع اقتصاد و مطالعات اجتماعی (10 درصد) نیز وجود دارد.

مبانی آموزشی برای آوسبیلدونگ تکسین الکترونیک سیستمIT: 

  • مبانی فناوری اطلاعات: در دوره اول و گاهی نیز در سال دوم، اصول اولیه کار در صنعت فناوری اطلاعات آموزش داده می شود. برای مثال، یاد خواهید گرفت که چگونه یک ایستگاه کاری باید راه‌اندازی شود، از کدام نرم‌افزار می‌توانید برای مدیریت داده‌ها یا نحوه ادغام کلاینت‌ها در شبکه‌ها استفاده کنید. بعداً، در میان چیزهای دیگر، درخواست های خدمات از سوی مشتریان و نحوه پردازش آنها نیز مورد بحث قرار می گیرد.
  • تامین انرژی سیستم ها: هیچ سیستم IT بدون برق کار نمی کند. به همین دلیل است که یاد می گیرید چگونه از منبع تغذیه برای سیستم های مختلف اطمینان حاصل کنید و به چه مواردی باید توجه کنید.
  • ایمنی عملیاتی: البته سیستم هایی که پیکربندی می کنید نه تنها باید دارای برق باشند، بلکه ایمن نیز باشند. بنابراین موضوع ایمنی عملیاتی سیستم ها نیز در برنامه درسی قرار دارد. قوانین ایمنی و مقررات پیشگیری از حوادث به همان اندازه مهم هستند که مدیریت صحیح سیستم های الکتریکی. در طول آموزش شما همچنین تجزیه و تحلیل خطر را انجام خواهید داد تا مشخص کنید که کدام اقدامات حفاظتی برای سیستم های خاص مورد نیاز است.
  • تعمیر و نگهداری: تکنسین های الکترونیک سیستم نه تنها سیستم های جدید فناوری اطلاعات را برنامه ریزی و پیکربندی می کنند، بلکه سیستم های موجود را نیز حفظ می کنند. بنابراین این حوزه از یادگیری شامل تضمین کیفیت و برنامه ریزی پروژه می شود.

درآمد آوسبیلدونگ فناوری اطلاعات (IT)

 میزان پولی که در این دوره  به دست می آورید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً اینکه آیا طبق قرارداد جمعی حقوق می گیرید یا خیر. قراردادهای جمعی دقیقاً مشخص می کند که کمک هزینه آموزشی شما چقدر خواهد بود. اما همه قراردادهای جمعی یکسان نیستند! موارد بسیار متفاوتی وجود دارد.  بنابراین کمک هزینه های آموزشی به شدت در نوسان است. در رشته های مربوط به الکترونیک بین 650 تا 810 یورو ناخالص در ماه در سال اول وجود دارد. در صنعت فلزات و برق، کمک هزینه آموزشی در سال اول به طور قابل توجهی بالاتر است - بین 975 تا 1050 یورو. بطور کلی کمک هزینه آموزشی در  سال های مختلف آموزش بسیار متفاوت است. 

درآمد ناخالص آوسبیلدونگ تکنسین الکترونیک سیستم های فناوری اطلاعات آلمان در سال ۲۰۲۲

مدارک و گواهی لازم برای دوره تکنسین الکترونیک سیستم های فناوری اطلاعات :

از  نظر قانونی، هیچ مدرک تحصیلی خاصی وجود ندارد که شما به عنوان تکنسین الکترونیک سیستم IT  نیاز داشته باشید.با این حال، اکثر شرکت ها  ترجیح میدهند کارآموزانی را با مدرک دیپلم دبیرستان جهت دوره آوسبیلدونگ استخدام کنند.

تعدادی از موضوعات هستند که اگر در مدرسه خوانده باشید، به شما برای راحت تر گذراندن این دورها کمک می کنند.  

علوم کامپیوتر: دانش اولیه علوم کامپیوتر بسیار مفید است. در طول آموزش شما کارهای زیادی با قطعات سخت افزاری و نرم افزاری خواهید داشت.

 ریاضی: هنگام برنامه ریزی سیستم های IT، محاسبات نیز باید انجام شود. 

 انگلیسی: چه کتاب های مرجع، چه دستورالعمل های عملیاتی یا برنامه ها - دانش خوب زبان انگلیسی در صنعت فناوری اطلاعات بسیار مهم است.

 فیزیک: شما باید ساختار سیستم ها را درک کنید، به همین دلیل به درک فنی خوبی نیاز دارید.

و مهم ترین موضوع برای شما  زبان آلمانی است. شما برای شرکت در این دوره ها احتیاج به مدرک زبان آلمانی دارید. جهت کسب اطلاعات دوره های آموزش زبان آلمانی با ما تماس بگیرید.

فرصت های شغلی :

تکنسین های الکترونیک سیستم IT عمدتاً توسط شرکت های صنعتی و تجاری استخدام می شوند. این از مشاغل کوچک در گوشه و کنار تا شرکت های متوسط ​​و شرکت های بزرگ را شامل می شود. بطور کلی و در یک نگاه شما می توانبد در دفاتر و یا خدمات میدانی، در سایت مشتری فعالیت کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

همه چیز درباره آوسبیلدونگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT-Systemelektroniker-in همه چیز درباره آوسبیلدونگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT-Systemelektroniker-in
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

بنفشه علی بابایی

بنفشه علی بابایی

کارشناس مهاجرت آلمان و مدرس زبان آلمانی هلدینگ مشاوره ای مهاجرتی راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان